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1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono inglese)

Inviato: lun dic 10, 2012 10:21 pm
da parksie
Sto avendo un incubo cercando di trovare un collettore di aspirazione in gomma per la mia moto. La moto viene fornito con un carburatore diverso ogni xl125s altre parti del mondo (Dellorto vhbz22gs) e il collettore è il tipo che fissa su una fascetta. Il problema è quello sulla moto sta iniziando a diventare un po 'lungo nel dente quindi ho bisogno di ottenere una nuova. Qualche idea???

Ecco una foto di un carburatore dalla rete che è la stessa di quella del moto.

Immagine

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: lun dic 10, 2012 10:25 pm
da parksie
Anche un numero di parte avrebbe aiutato, grazie.

Ecco la mia moto

Immagine

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mar dic 11, 2012 12:56 am
da Dani
Welcome Parksie! The part you need is discontinued. The best solution is to find a new aluminium flange, or machining a new one from a block of aluminium and to add a generic rubber manifold of the correct size. You can use a flange from an XL125R or an XL200R, if you can find one. The manifold can be rebuild from a piece of radiator hose taken from a wrecked car; be careful with the size...
Bye!

Dani

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mar dic 11, 2012 10:02 pm
da umberto350
Hello this is a link to an English shop, try and then let me know, :santa:
Umberto kind greetings

http://www.cmsnl.com/honda-xl125s-1983- ... ml#results

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mar dic 11, 2012 10:38 pm
da umberto350

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mar dic 11, 2012 10:51 pm
da parksie
Hi,

Thanks for looking Umberto, unfortunately the part listed is incorrect, thats the bolt on type the one on the italian bike uses a different carburetor with the sleeve type.

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mer dic 12, 2012 10:36 am
da Dani
Parksie, you can also buy a good used keihin carburetor on ebay, overhaul it and use the manifold with built in flange Umberto suggested you.... Only the XL125 models built in Italy uses Dellorto carbs, all the other versions have the original keihin type (for some people they are better.....). I think that rubber manifold for keihin is strongest than the Dellorto type, and maybe it will be easily avalaible for a lot of time, because of the high numbers of keihin equipped bikes built....

Bye

:wink:

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mer dic 12, 2012 7:10 pm
da VRC®
I had the same bike, and I solved the problem coating the manifold with a thin layer of liquid siliconic gasket.

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mer dic 12, 2012 7:18 pm
da parksie
VRC® ha scritto:I had the same bike, and I solved the problem coating the manifold with a thin layer of liquid siliconic gasket.
That was something I'd thought about, I am also looking into some kind of wrap for it, I'll let you know my findings

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: mer dic 12, 2012 11:26 pm
da umberto350
Ok keep us informed, let us know what you do, kind greetings
ciaociao :santa:

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: gio dic 13, 2012 4:17 pm
da iverdog
in tutta onesta... n'chò capito n'cazz!!! :lol: :lol: :lol:

Re: 1983 XL125S - scusate il mio italiano povero (sono ingle

Inviato: gio dic 13, 2012 8:34 pm
da VRC®
Riassumendo, 125S con collettore crepato, gli è stato consigliato di trovarne uno dell'R o di rifarlo dal pieno e usare un manicotto, io ho aggiunto che il collettore dell'S che avevo anni fa l'avevo rappezzato con la pasta rossa.